Monday, November 23, 2020

Mencari Wajah Baru UMNO

UMNO hari penuh berkedut tua. Wajah UMNO perlu dirawat. Kepimpinan lama mesti ditukar. Beri ruang dan peluang kepada orang muda dan orang baru. Pemimpin lama bantu pemimpin baru.

 UMNO mesti bertanya kembali, Apakah tujuan ahli ahli UMNO berjuang?.

Untuk kemenangan pilihan raya, untuk menjadi wakil rakyat atau untuk menjadi menteri?. Pemimpin dan ahli UMNO mesti sedar dan insaf, mereka mesti berubah untuk mengembalikan kekuasaan. Integriti, tolak rasuah, buang budaya komisen dan lain-lain mesti dinyah daripada diri para pemimpin UMNO.

 

Berjuang untuk agama, bangsa dan negara.  Dalam konteks hari ini untuk mempertahankan hak keistimewaan Orang Melayu, kedudukan agama Islam dan Bahasa Melayu sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan Malaysia. Ia bukan sekadar manis dibibir, beragenda politik atau muslihat politik. Ia mesti Nampak direalisasikan.

 

Dari segi politik kepartian, sememangnya DAP mendominasi pakatan parti pembangkang. Lebih jauh daripada itu, kebimbangan kita paling besar ialah dominasi kelompok evangelis dalam pakatan pembangkang dan kerajaan. Mereka menjadi kuasa pendesak dan kingmaker yang berkuasa. Selain itu, kerisauan kita juga terhadap kebangkitan kelompok ekstrem kaum Cina.

 

UMNO kena berubah untuk terus relevan.

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...