Tuesday, October 28, 2008

JAWAB TAMPAN 2

HASIL PADA TELURNYA(II)
Oleh mamat.com

1. Sekadar info, tulisan saudara maharaja zhou bagus untuk mengetahui sistem pertarbiyyahan JIK di kampus.
2. Menghukum JIK dengan dalil-dalil sebegitu juga baik dalam pendekatan intelektual.
3. Perjuangan Islam ini banyak pendekatan sama ada oleh individu, keluarga, masyarakat atau negara. Berjuanglah untuk Islam dalam kadar kemampuan kita.
4. Bagi saya secara peribadi, dalil mengharamkan pengkaderan bukanlah perkara yang terbaik. Kita akui, pengkaderan tersebut bukanlah yang terbaik atau sempurna tapi ia perlu ada.
5. Jika anasir freemason boleh mentarbiyyah graduan kita terutama di luar negara, tiada sebab pengkaderan Islam kita nak tumbangkan.
6. Alangkah baik jika saudara maharaja zhou menggunakan dalil ritual tersebut bagi mengharamkan aktiviti ‘gegar u’ atau hiburan di kampus.
7. Teringat kisah Rasulullah SAW berdoa dalam perang Badar, Abu Jahal pun berdoa. Baginda bina masjid, puak satu lagi bina masjid. Jika kita ingin mengatakan kita lebih Islam, sampai bila pun tidak selesai. Jalan penyelesaian ialah al Quran dan berserah kepada Allah SWT.
8. Tentang kes norhayati dan sedaerah dengannya, kegagalan mereka adalah kes terpencil. Saya masih ingat, jika pimpinan mahasiswa merosot dalam akademik, ia dinasihatkan menumpu perhatian pada akademik dahulu tapi masih ada juga yang berdegil. Sifat manusia apabila gagal menyalahkan orang lain. Maknanya mereka menghalalkan diri mereka menjadi telur busuk.
9. Telur baik atau busuk bukannya dilihat pada ibu ayamnya. Tapi lihat pada hari penetasannya.
10. Akhirnya, maaflah saya, saudara maharaja zhou. Sesekali mengusik saudara dek lama tak menulis tentang gerakan mahasiswa.
11. mahasiswa ini ada zamannya. Zaman ini zaman mereka(baca;mahasiswa). Biar mereka dengan cara mereka walaupun sesekali kita menasihat dan mencoret pendapat. Tindakan adalah hak mereka.
12. saya rasa dah tua untuk mencampuri perjuangan mereka, saudara maharaja zhou tak terasa setua saya ke?..
13. Mengemis hidayah dan teruskan menulis saudara maharaja zhou. Salam maaf dari mamat.com.

Sedetik masa mengurangkan usia.

16/10/08
Taman Fajar Sandakan

Sila lawati

masjidfajar.blogspot (tempat aku lepak)
hannanfarhana.blogspot.com (belajar sirah nabi)

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...