Tuesday, October 28, 2008

JAWAB TAMPAN 3

HASIL PADA TELURNYA(III)
Oleh mamat.com

Sebagai tambahan, kekuatan PMI/JIK bukan bergantung kepada AU sahaja. Ahli biasa yang bukan AU sendiri ada yang lebih syadid daripada AU yang berbulu itik itu. Dan adalah lebih memalukan jika ahli bukan AU lebih kuat berjemaah daripada ahli AU selepas alam kampus.

Hero AU berbulu itik hanya megah berjuang dalam medan kampus tetapi sepi dalam jawatan selepas kampus. Kita tidak salahkan hero AU berbulu itik ini kerana kita berjuang ikut kemampuan dan lingkungan. Ada berjuang secara terbuka atau tertutup.

Menghidupkan agama tidak semestinya menyertai parti Islam. Imarahkan masjid di kawasan masing-masing dengan roh keagamaan sudah dikira terbaik bagi zaman ini. Berapa ramai ahli jemaah Islam yang sibuk berpolitik tetapi masjid kawasan sendiri kurang disantuni. Saya berkeinginan AU mengerakkan peringkat cawangan atau masjid kawasan masing-masing agar usaha dakwah mengakari hati rakyat marhaen. Laksanakanlah daurah,usrah atau segalanya.

Kita tak nak melahirkan telur pimpinan atau AU seperti saudara maharaja zhou(jika saudara maharaja zhou bau-bacang dengan makhluk AU lah) atau lain-lain yang tersesat masuk reban lain dimana anak ayam bersekawan dengan anak gagak.

Allah mengurniakan hambaNya yang tidak terduga untuk memenangkan agamaNya. Ahmad Deedat hanya pekerja di sebuah kedai, Thalut hanya petani miskin dan Salahuddin al Ayubi berasal daripada bangsa Kurdis yang tidak ternama. Manakala berapa ramai pimpinan yang memilih haluan yang berbeda.Dato Asri, Presiden PAS, Ustaz Nakhaie, ideolog PAS dan Panglima Jihad memilih jalan keluar dan bersekular mereka.

Bahkan lihat telur seperti Ahmad Shabery, Mohd Fuad Zakarsyi, Ruslan Kasim, Johan Che Pa. Tanya mereka, daripada buntut ayam mana mereka keluar?. Apa yang mereka tidak lakukan masa di alam kampus. Bila menetas, bersekawan dengan anak gagak.

Jadi apa yang mahu dihairankan.

Akhir kalam, ingatlah saudara maharaja zhou dan rakan-rakan, perjuangan bukan dilihat pada permulaan tetapi pada pengakhiran(Husnul Khatimah).

23/10/08
2.54 am
Sandakan

Sila lawati

masjidfajar.blogspot (tempat aku lepak)
hannanfarhana.blogspot.com (belajar sirah nabi)

1 comment:

Rausyanfikir said...

Salam syeikh,

Xperasan pulak tu tulisan maharaj zhou.

Tapi hujahnya bagus. Ana xstuju gak pengharaman perkaderan tapi kena ubah carala.


Walau apa pun, kritikan antum berdua memang matang.

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...