Tuesday, October 07, 2008

Selamat Datang Pro M.

Penubuhan front Pro Mahasiswa Nasional sangat dialu-alukan. Ia datang selepas kemalapan BBMN. Setakat diketahui hanya GAMIS masih kekal menjadi front mahasiswa nasional ‘bawah tanah’ yang aktif. Sebelum SPPUM malap, SMM masih bernyawa. Front mahasiswa ‘anak ayam’ seperti GMLN, Pemuda Negara, mahasiswa kerinchi tak usah kiralah.

Peringkat kampus UM, Pro M adalah wajah baru penganti GAGASAN. Jika pada awal 1990an, kita ada NADI UM yang mempunyai kelab penyokong NADI(PENA) melawan BMB. Akhir 1990an NADI terlebur dalam GAGASAN, kini muncul Pro M. Bicara anak muda, Pro M lebih milenium. Tujuannya sama.

Apapun selamat datang Pro M. Barisan pejuang GM pra AUKU Baru.

*Semoga berjaya Dasuki di APM. Ambil sarjana demo. Walaupun Leiden yang terkenal dengan bahan nadir pusaka tamadun Melayu-nusantara, demo tak jejaki. Di UM, cari pengalaman dan moga demo jadi pensyarah terhandal. Demo memang berbakat.

*Fakrulrazi PMK atau Mat Luq. Budak silat gayung.Selamat berumahtangga dengan gadis sarawak. Selamat berdakwah di sana.hidupkan Islam di bumi Kenyalang. Demo hubungi Ustaz Izwan Yusof di JAKIM, mantan Presiden PMIUM.

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...