Tuesday, October 07, 2008

PM Malaysia: Anwar atau haji Hadi?

Semasa penulis artikel Siapa MB Kelantan?. Nik Amar secara peribadi memberi kredit kepada TG Haji Hadi sebagai calon PM. Sememang bagi jemaah PAS mesti kita hendak Tuan Guru Haji Hadi sebagai PM. Jika kita memilih Anwar, dimana wa’la dan baiah yang kita junjung selama ini. Bagi PAS klon, mereka akan menyukai Anwar sebagai PM. Anwar ini memang hebat, boleh memecah belah PAS.

Jika TG Nik Aziz menyatakan muzakarah dengan PAS umpama dipatuk ular untuk kedua kalinya. Kes ini sama juga dengan kes Anwar. Semasa kita harapkan Anwar menyertai PAS, beliau menyertai UMNO. Lihat satu masa nanti, mereka bergabung dengan UMNO atau puak kafir dan liberal menerajang PAS keluar daripada kerajaan.

Kita telah melihat sejarah Anwar. Meletak jaringan merata pusat kekuasaan termasuk dalam syarikat media, PAS, ABIM, JIM, Pemuda (Zahid hamidi), Wanita UMNO(Zaharah). Beliau begitu licik menumbangkan Kerajaan PBS Sabah dan Tun Ghafar melalui team wawasannya. Peringkat antarabangsa, tokoh ini ada jaringannya. ITTT di USA, yayasan-yayasan tertentu dan tokoh tertentu termasuk ulama dipengaruhinya.

Bagi jemaah tiada sebab kita nak memilih Anwar sebagai PM. Siapa yang tidak tahu betapa ‘tragis’ bagi PAS semasa Anwar memegang kuasa. Anwar dan kuasa adalah gabungan yang berbisa dan ‘kejam’. Tokoh PAS tidak harus terpesona dengan mulut manis anwar.

Haji Hadi daripada mudanya berjuang dan istiqamah dengan PAS. Jawatan kerajaan ditolak demi jemaah. Walaupun jaringan nasional tidak berpengaruh berbanding Anwar kerana berpendidikan luar negara tetapi beliau mempunyai hubungan baik dengan gerakan islam antarabngsa dan pernah ditarbiah oleh Said Hawwa. Walaupun pengalaman pentadbiran kurang, TG haji Hadi boleh monitor pentadbiran dengan baik jika politik-pentadbiran berasaskan moral dipraktikkan. Pentadbiran kolektif berasas moral al quran dan hadis bakal memperkasakan pembangunan negara.

Jika Majlis Syura Ulama menetapkan kita mesti memilih anwar sebagai PM, saya menerimanya dengan redha. Secara peribadi, saya memilih TG Hadi atas kapisiti beliau sebagai Presiden PAS menjadi PM Malaysia.

13/8/08

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...