Saturday, March 31, 2018

Bocor Rahsia



1. Kes rakaman audio pemimpin PAS memberi ibrah kepada kita bahawa bala dan celaka terbesar dalam berorganisasi ialah BOCOR RAHSIA. Hukuman yang biasa bagi pembocor rahsia adalah hukum mati. Ia satu kesalahan yang amat berat. Keputusan mesyuarat, pertemuan tertutup, perundingan rahsia dan lain-lain tidak boleh didedahkan kepada orang ramai kerana ia boleh menimbulkan fitnah, persepsi, buruk sangka dan mudharat yang besar kerana orang ramai pelbagai latar belakang iman dan ilmu disamping emosi/sentimen yang membuak-buak. Hilang segala AMANAH dan muncullah si PENGKHIANAT.
2. Walaupun rahsia itu melibatkan kepentingan awam, negara dan rakyat, bocor rahsia bukanlah jalan yang terbaik. Jalan terbaik ialah MENYIASAT dan MENDAKWA di mahkamah. Jika ada satu kes melihat kepentingan rakyat, biarlah jawatankuasa penyiasat yang mencari, mengumpul dan mendedahkan rahsia berdasarkan penyiasatan mereka. Jika ada manusia berjaya menyembunyi kejahatan mereka, kita serah segala urusan tersebut kepada Allah di mahkamah Akhirat kelak bagi menghukum para penjahat tersebut. Biar mereka selamat di dunia, di akhirat belum tentu.
3. Si pembocor rahsia adalah pengkhianat yang memang celaka.

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...