Saturday, February 14, 2009

Saudara Bagus, Nuruddin SPAQ!

saya tidak kenal Nurudin Bashah semasa di universiti. Tapi saya tanya isteri dan tenung balik wajahnya, saya rasa pernah berjumpa dengannya. Masa itu tak kenal nama.

Walaupun namanya tak semashyur nama saudara Ramadhan Fitri dan Tuan Kamarul yang lincah berpidato tapi saya kagum dengan usaha beliau untuk hidupkan agama secara istiqamah. saya harap usaha beliau dan kawan2 diberkati Allah.

Sebenarnya aktiviti dakwah yang dipelopori oleh beliau sangat bersesuaian untuk belia dan mahasiswa. Daripada berpolitik, politik dan politik, marilah bersama-sama menjalan usaha yang digiatkan oleh saudara Nuruddin.

Saya mengimpikan agar GAMIS yang unggul itu berkerjasama dengan SPAQ. Alangkah cantik semangat istiqamah Nurudin dicampur dengan ilmu, pengaruh dan jentera yang dimiliki oleh Pak Alim. Gandingan ini akan menjadi gandingan mantop.

kalian boleh taip google dan hubungi beliau. Lihat SPAQ, landas, laman Munawwarah dan langkapsiasah. Aktivisme yang digerakkan oleh NGO di Pulau Pinang cukup menarik. GAMIS boleh berinteraksi inteletual dengan mereka. CAP, PUMCPP, SUARAM dan lain-lain.

Teruskan saudara Nuruddin..
Allah bersamamu...

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...