Followers

Friday, February 13, 2009

Antara Syiah dan Komunis: Aku Pilih?

Terima kasih kepada sesiapa yang mengunjungi blog ini. Asalnya blog ini berperanan menyimpan sejarah gerakan mahasiswa. Cuma penulis cuba mengaktifkan blog ini dengan pendapat semasa penulis agar blog ini tidak basi dan kaku.

Malangnya ada juga yang menuduh penulis sebagai syiah dan komunis. penulis tersenyum je dengan penziarah yang lagak pendek akal tu.

Gambar tersebut oleh beri dua gambaran sama ada hanya perhiasan atau ada maksud tersembunyi.

Pemilihan gambar pimpinan syiah, bukan ajaran syiah yang kita mesti anuti tetapi sebagai gambaran keinginan kita di bawah kepimpinan ulama walaupun saya masih percaya pimpinan bukan semestinya ulama tetapi mesti berjiwa ulama. PAS sendiri pun mengambil roh kepimpinan ulama selepas revolusi iran. cuma gelaran Mursyidul Aam diciplak daripada Ikhwanul Muslimin tetapi konsep lebih kepada Iran.

Che Guevara ikon sosialis dan revolusi. seorang anak muda perlu berjiwa revolusi yang dimiliki oleh che. bukan sosialisme yang kita nak tetapi jiwa revolusinya.

harap penziarah yang pendek akal boleh memahami. buang ketololan sempit kalian. terima kasih..

No comments:

Nota Diri

Nama: Mohamad Ridhwan Bin Alias

Pendidikan

+ Mendapat pendidikan dalam Ijazah Sarjana Muda Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya (Major: Sejarah, Minor: Antropologi dan Sosiologi)

+ Diploma Pendidikan, MPTAA

Fokus Penulisan

+ Sejarah dan politik terutamanya di Malaysia, Timur Tengah, Gerakan Islam dan Gerakan Mahasiswa/Anak Muda.

Penafian

+ Penulis bukan ustaz
+ Penulis bukan pakar
+Segala pembacaan perlu dibuat lebih lanjut untuk pemurnian fakta.
+ Segala penulisan adalah pendapat peribadi.