Friday, February 13, 2009

Antara Syiah dan Komunis: Aku Pilih?

Terima kasih kepada sesiapa yang mengunjungi blog ini. Asalnya blog ini berperanan menyimpan sejarah gerakan mahasiswa. Cuma penulis cuba mengaktifkan blog ini dengan pendapat semasa penulis agar blog ini tidak basi dan kaku.

Malangnya ada juga yang menuduh penulis sebagai syiah dan komunis. penulis tersenyum je dengan penziarah yang lagak pendek akal tu.

Gambar tersebut oleh beri dua gambaran sama ada hanya perhiasan atau ada maksud tersembunyi.

Pemilihan gambar pimpinan syiah, bukan ajaran syiah yang kita mesti anuti tetapi sebagai gambaran keinginan kita di bawah kepimpinan ulama walaupun saya masih percaya pimpinan bukan semestinya ulama tetapi mesti berjiwa ulama. PAS sendiri pun mengambil roh kepimpinan ulama selepas revolusi iran. cuma gelaran Mursyidul Aam diciplak daripada Ikhwanul Muslimin tetapi konsep lebih kepada Iran.

Che Guevara ikon sosialis dan revolusi. seorang anak muda perlu berjiwa revolusi yang dimiliki oleh che. bukan sosialisme yang kita nak tetapi jiwa revolusinya.

harap penziarah yang pendek akal boleh memahami. buang ketololan sempit kalian. terima kasih..

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...