Saturday, February 07, 2009

Manusia Berorientasikan Darah-keturunan, sampai Bila?

keturunan aku mulia, keturunan nabi. Aku digelar syed. tapi gadis kampus ramai sudah aku pancutkan.

Pergi lantak dengan gelaran syed kamu. Kamu memalukan keturunan nabi SAW. Nabi tak jamin semua keturunannya baik-baik semua jika aqidah dan akhlaq rosak, kamu boleh blah!.

Ingat, iman tidak boleh diwarisi.

Begitulah kisahnya orang berbangga dengan keturunan/darah mereka. Aku dari dulu membenci kebanggaan terhadap keturunan. Bagi aku, manusia sama sahaja. Cuma yang membezakan kita ialah akal, ilmu dan amal kita yang harus meningkat ke arah ketaqwaan.

Aku bukan membenci golongan raja, cuma sistem beraja telah rosak. dimanakah sumpah setia golongan raja seperti yang termeterai semasa perjanjian Demang Lebar daun dahulunya. dimana akhlaq golongan raja?. Bahkan ramai raja sekarang tidak mempunyai kekuasaan yang sah dan boleh dicabar.

Bukan aku yang kata tetapi ramai tokoh sejarah yang menyatakan. Tun Suzana(kak Aziz Osman) mencabar keabsahan kesultanan Pahang. Walaupun sultan Pahang bagus PROnya tetapi akhlaq dan balak di Pahang milik siapa?. Ini bukan aku yang cakap, aku tolong tulis saja.

Di terengganu, keabsahan dicabar oleh Tengku Ali.

Di Perak, Sultan Azlan melantik Raja Nazrin sebagai raja muda padahal beliau sepatutnya berada hierarki Raja Dihilir

Di Johor, keturunan Temenggung sekarang

Dan kebanyakkan bangsawan dan golongan raja menganggotai pertubuhan pro yahudi seperti Kelab Rotary.

Tak tahu lagi bila sistem beraja ini akan berakhir. Di Jawa, Nepal, Bhutan dan Iran, sistem ini dah berakhir.

Tun Mahathir pernah menjadi wira rakyat dalam menghapuskan kuasa imuniti raja. Jika nak kata PR menderhaka raja, UMNO dah mulakan dulu. Dimana Anuar Musa yang mentabalkan sultan kelantan yang baru?. Ini bukti pengkhianatan UMNO terhadap raja dan orang Melayu, jika anda menuding jari mengadakan PR menderhaka.

Dan Nizar mencipta sejarah menyatakan beliau mohon derhaka. Satu permintaan yang bersopan.

Apapun golongan raja, kembalilah kepada al Quran dan hadith. Cari ulama menasihati diri Tuanku(sedih dimanakah Tuan Mufti Perak). kami merindui suasana pemerintahan Sultan Zainal Abidin III, Sultan Terengganu yang dinasihati ulama Tokku Paloh.

Kami menyayangi Tuanku semua, tapi lebih menyayangi Islam. harap Tuanku Faham.

Aku rakyat biasa.

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...