Sunday, February 17, 2008

PAK LAH: PM SEPENGGAL?

PAK LAH: PERDANA MENTERI SEPENGGAL?, PELUANG UNTUK KJ.
Oleh Lintah Online

Emosi juga apabila melihat Pak Lah al Tidori menjawab soalan wartawan tentang perjanjian jawatan PM sepenggal dengan tun Dr Mahathir. Pada pilihanraya UMNO nanti, kem Pak Lah bakal melakukan pembersihan secara besar-besaran terhadap kem Team A, Kem tun Dr. Mahathir. Sebahagian besar kem Mahathir akan dibersihkan dalam pilihanraya umum terdekat. Hanya yang tinggal adalah jenis pengampu-pengampu dari zaman Mahathir sehingga zaman Pak lah..

Kem Pak Lah al tidori akan memastikan pengaruh Mahathir dan Najib akan tumbang. Mereka akan memastikan Muhkriz Mahathir, Hishamuddin Tun Hussein dan Najib Razak dalam keadaan lemah. Mereka akan menghalang Muhkriz di peringkat Bahagian dan paling bernasib baik hanya setakat bertakung dalam Majlis Tertinggi UMNO sahaja. Bagi Najib, Pak Lah akan melambatkan perletakan jawatan bagi memastikan maharaja KJ sempat mengejar, menyamai dan memintas Hishamudin pada jawatan Naib Presiden UMNO.

Jika Najib tidak mencabar Pak Lah dalam jawatan Presiden pada masa akan datang, Pak Lah akan berjaya menolak usia politik Najib. Najib akan menjadi Perdana Menteri yang tua dan tidak berpengaruh seperti Tun Husein. Tun Husein sukar melawan pengaruh Ghazali Shafie dalam zamannya. Akibatnya, kesemua naib presiden UMNO bersepakat akan menentang Tun Husein jika memilih Timbalan Perdana Menteri selain daripada mereka. Akhirnya, Tun Husein cuba menunjuk kuasa dan pengaruhnya(pada hakikatnya tidak berpengaruh pun) dengan memilih naib presiden UMNO yang paling tidak popular(pernah mengkhianati UMNO dan ultra-nasionalis Melayu), Dr. Mahathir sebagai timbalan perdana menteri.

Pada waktu usia politik Najib semakin tua, maharaja KJ telah cukup berkuasa dengan peletakkan orang-orangnya di semua peringkat piramid politik UMNO dan kerajaan akan mencabar Najib bagi membuat pemilihan timbalan presiden UMNO. Dan terpaksalah Najib memilih maharaja KJ akibat tekanan orang-orang maharaja KJ di sekelilingnya. Pada waktu ini, nasib Hishamudin semacam Muhiyidin Yassin, nampak seakan-akan berpengaruh tetapi tidak berpengaruh.

Akhirnya maharaja KJ telah menyelesai misi politik-kapitalis beliau, juak dan tuan S. Bermula pertemuan cinta-politik dengan Nori secara terancang membentuk cinta-kuasa sampai ke puncak kuasa PM. Setelah melihat penampilan politik-kapitalis maharaja KJ, satu sahaja penulis nasihat kepada beliau; ‘HATI-HATI DENGAN PEREMPUAN’. Nori tak berapa padan dengan maharaja KJ(kuasa ya, cantik tidak). Orang yang sehebat beliau biasanya tewas dengan perempuan.


8/2/08

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...