Sunday, February 17, 2008

NAZREE DAN UMNO REFORM

Nazree Yunus Di UMNO Reform
Oleh mamat.com

Apa agenda utama Nazree Yunus, mantan pimpinan PMIUM dan kini anak muda yang pro Dato Norza sedang giat berartikel di laman web UMNO Reform, bekas laman web pro-reformasi. Ada udang di sebalik mee bandung kah?

Kehadiran saudara Nazree Yunus dalam politik dan penulisan amat dialu-alukan. Sebagai anak muda, sifat sebegini yang kita nak, mencabar dan belajar walaupun ada agenda tersembunyi.

UMNO Reform digiatkan oleh pemiliknya yang kini melakukan tahaluf dengan juak Dato Norza, salah seorang panglima Maharaja KJ, penguasa empayar politik-kapitalis yang bersifat muda, glamour dan bombastik. Jadi Nazree yunus juga bakal menerima keuntungan jika maharaja KJ kelak berkuasa sepenuhnya selepas pembersihan saki-baki orang Tun Dr. Mahathir dalam piliharaya umum dan partai. Ini bermakna, peluang untuk saudara meningkat seperti maharaja KJ dan Anwar Ibrahim adalah cerah terutamanya dalam wadah Pemuda.

Bila orang Dato Norza berada dalam UMNO Reform, pasti ada tujuan tertentu terutamanya menghalang serangan siber terhadap empayar maharaja KJ dan membantai kubu Tun Mahathir dan kuncu-kuncunya dalam parti dan kerajaan. Walaupun alunan ayat orang dato Norza ini berasaskan perpaduan melayu dan Islami, tapi asasnya ialah membetulkan pandangan umum terhadap tuannya.

Teruskan saudara Nazree, kita akan lihat sejauh mana pecutan saudara dalam perjuangan politik saudara dan semoga berjaya. Ingat, dikhabarkan Dato Seri Khir Toyo yang berseri wajahnya kerana banyak makan tempe pun bekas ahli PMIUM boleh menjadi Menteri Besar Selangor. Buktikan saudara boleh. Sekurang-kurangnya kerusi EXCO.

2/2/08

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...