Friday, November 15, 2019

PILIH PEMIMPIN

Pilih Pemimpin
+Pada ambe, syarat pertama memilih pemimpin ialah seorang Islam yang taat pada Islam dan berakhlak dengan Islam, diikuti berikrar mengutamakan Islam dalam setiap urusan kenegaraan dan ketiga kualiti dan prestasi kerja.
Individu atau Parti?
+Individu dikuasai oleh parti atau individu mampu 'melawan' dan menentang keputusan parti?. Dalam konteks negara ini, parti sangat berkuasa. Justeru, buat ijtihad memilih mana-mana parti bernuasakan Islam.
Kesalahan Pemimpin
+ Sepanjang pemerintahan Daulah Islam, ada pemimpin ADIL dan ada pemimpin ZALIM. Sistem Islam masih tidak berubah. Dalam konteks hari ini, adalah tanggungjawab rakyat mengubah kepimpinan berdasarkan kemampuan yang rakyat ada yakni dengan UNDI. Sesungguhnya, senjata ampuh menjentik hati manusia adalah DOA dan tunjuk AKHLAK baik kepada mereka.
+Sepanjang sejarah, korupsi, kronisme, nepotisme dan kleptokrasi sentiasa berlaku. Sesiapa jua mesti disiasat, didakwa dan diadili oleh mahkamah. Jika selamat di mahkamah dunia, belum tentu selamat di mahkamah akhirat. Serah penghukuman kepada Yang Maha Adil.

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...