Thursday, March 24, 2011

Wajah Baru Pemuda PAS

Wajah Baru Pemuda PAS..

Saya dengar ada cadangan melantik Ustaz Nik Mohd Abduh sebagai ketua pemuda PAS yang baru. Jika Pemuda mahukan perubahan minda dan pendekatan, mungkin orang seperti Dr Mujahid Yusof boleh dibawa untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda PAS. Tiada salah jika muktamar memutuskan sedemikian keputusan.

Cuma saya lihat, Pemuda perlu mempunyai pimpinan daripada pelbagai peringkat umur agar dirinya sentiasa remaja. Pemimpin yang ada harus lebih kreatif dalam pendekatan politik. Gerakan keilmuan juga harus diperkasakan agar minda Pemuda dapat disegarkan. Pentarbiahan terutamanya di kampus wajib diperkemaskan kembali.

Saya kagum usaha Ustaz Nasarudin Tantawi dalam gagasan tarbiahnya. Perkara ini perlu diteruskan. Cuma Pemuda perlu mengunakan secara maksima media massa alternatif seperti youtube sebagaimana aktif pengikut Ustaz Azhar Idrus dalam menyampaikan informasi.
Dan pada kali ini Ustaz Nasarudin Tantawi boleh bertanding dalam AJK Pusat dan paling kurang menjadi Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS.

Pasukan impian saya ialah
Ketua : Dr Zuhdi Marzuki/Ahmad Sabki
Timbalan : Ustaz Nazri Chik/Suhaizan Kayat
Naib : Ustaz Mohamad Ramadhan Fitri/ Abdullah Karim

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...