Friday, January 09, 2009

Siapa Dato' Razali?

Aku lucu dengan orang UMNO. Mereka tengah mencanang bahawa almarhum Dato Razali tokoh yang berjaya. Setahu aku armahum sejenis juga dengan sifat Dato Wan Farid yang bersifat elit. Cuma almarhum berjiwa lembut dan budiman sahaja. Kedua-dua sukar merakyatkan diri mereka. Dan Dato Wan lebih sombong sedikit.

Almarhum Dato Razali terlibat dalam persidangan Meja Bulat berkaitan Pengajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris. Tak tahu aku sama ada beliau menyokong atau tak penghancuran Bahasa Melayu?.

Kesilapan almarhum adalah menyertai politik. Orang yang baru diagungkan oleh UMNO Kuala Terengganu ini tewas dalam pemilihan bahagian. almarhum tidak licik berpolitik. Orang budiman seperti beliau sepatutnya terus berada dalam birokrasi pendidikan bukannya politik. UMNO Kuala Terengganu hanya tunggu masa menjatuhkan beliau daripada parlimen Kuala terengganu. UMNO Kuala Terengganu milik keluarga Dato Wan Farid dan Wan Hisham(kalah di DUN Ladang). Op! almarhum Dato Razali juga bau bacang dengan Wan farid juga.

OOO UMNO bila mati baru kau nak hargai orang. itupun bertujuan politik..
Politik material yang menjahamankan!!

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...