Thursday, May 22, 2008

NASIB PRESIDEN UMNO

NASIB PRESIDEN UMNO: APA KHABAR TUN MAHATHIR?

UMNO adalah parti berpuaka. Perbalahan kerana kuasa menyebabkan bangsa Melayu tak ke mana. Masa memerintah Pulau Pinang senyap tanpa bicara tentang pembangunan orang Melayu di sana. Merempatlah orang Melayu Pulau Pinang. Selepas kejatuhannya, UMNO mula bising. 62 tahun rakyat beri peluang tetapi kalian sibuk mencari harta dan projek memenuhkan kantung masing-masing. Jauhi daripada parti berpuaka ini wahai anak muda.

Paling malang dalam parti ini ialah Presiden dan timbalan Presidennya. Presidennya mati bukan sebagai ahli UMNO kecuali Razak yang mati mengejut. Tunku dan Husein mati dengan menyokong Parti Semangat 46. Onn pula mati dalam parti lain. Kesian. Pada hari ini(19/5/08), Mahathir pula keluar daripada UMNO. Bertambah lagi rekod.

Kesian Mahathir, katanya tidak lagi disokong oleh ayam tambatannya Najib. Najib dalam delima kerana terperangkap dalam kes altantuya menyebabkan kata Pak Lah adalah katanya. Akibat kecewa dengan najib, dia lari meninggalkan UMNO. Saya bimbang mahathir menerima nasib seperti suharto di indonesia. Mati dalam penuh penderitaan dan cemuhan.

Mahathir, jika zaman mudamu anda mengkritik Tunku dengan pelbagai cara. Kini, anda sendiri menerima balasan. Dulu, anda mengatakan tunku nyanyuk, kini orang mengatakan anda nyanyuk. Kesian.

Isu-isu seperti kes pemecatan hakim Tun Salleh Abas dan isu lingam adalah serangan balas rejim Pak Lah terhadap Mahathir. Ia dilakukan oleh Zaid Ibrahim proksi majlis penguam yang pro Islam Liberal. Kospirasi besar orang Pak Lah sebelum pertempuran pusingan terakhir dalam perhimpunan agung UMNO yang akan datang. Adakah Mahathir tersungkur? Sama-sama kita tunggu.

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...