Thursday, May 22, 2008

MELAYU TIKAM MELAYU

MELAYU TIKAM MELAYU

Saya hairan dengan sikap UMNO, jika parti ini lemah barulah mereka bercakap tentang perpaduan Melayu. Jika umno lemah, mereka akan menyemarakkan semangat ketuanan Melayu untuk membangkitkan sifat ‘amuk’ orang Melayu. Jikalau kita menyoroti sejarah negara ini, parti inilah yang merosakkan bangsanya sendiri. Dosa paling besar umno memperbodohkan orang Melayu. Mereka tikam bangsa mereka sendiri.

Kerajaan Islam Kelantan dan Kerajaan Islam Terengganu pernah dilambatkan geran pembangunan bahkan Terengganu yang mempunyai 98% orang Melayu ditarik balik royalti minyak. UMNO tikam Kerajaan Orang Melayu Terengganu.

Di kampus, pimpinan universiti mempersiakan kebolehan orang Melayu kerana fahaman politik sempit mereka. Pimpinan universiti berkelulusan PHD ini bagaikan seorang pengerusi JKKK sebuah kampung. Mereka tidak boleh bersikap profesional di antara bakat dan politik. Inilah satu kebodohan pimpinan universiti berbangsa Melayu apabila menarik balik pemberian SLAB saudara Muhd Ramadhan Fitri.

Inilah pimpinan UMNO, melayu tikam melayu. Mahu ke mana bangsa kita?. Terus hanyut bersama ketuanan Melayu yang palsu itu.

19/5/08

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...