Monday, August 04, 2008

Razali Agus: Jatuhnya orang berbakat

1. Dato Razali Agus adalah guru penulis yang penulis hormati. Guru sosiologi bandar. Kebetulan menjadi penguasa KK10 UM tempat penulis berkampung semasa di UM. Beliau antara pensyarah muda yang berbakat dan boleh pergi jauh.

2. Kesilapan Dato Razali ialah terlalu kuat melayani 'semangat kebudakkan' mahasiswa dan rancak terlibat dalam politik organisasi pro politik kepartaian.

3. Memang tugas TNC menganasi mahasiswa tetapi biar tindakan itu bijaksana dan logikal. dato Firdaus juga menganasi Mahasiswa tetapi dalam keras ada lembutnya.

4. Kini yang dikejar tidak dapat, yang ada ditinggalkan. Ramai pimpinan mahasiswa tidak suka pada dato. tapi saya suka pada dato walaupun ada juga perasaan marah dan tidak setuju dengan dato. kertas dato mudah dapat A.

5. Terima kasih ajar saya dan saya harap dato mulakan hidup baru dengan lebih berhidayah. pangkat dan harta boleh pergi dato. Kubur kata mari..

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...