Followers

Tuesday, August 12, 2008

Apabila Mahasiswa Uitm berdemo

1. Rasa bangga dan seronok melihat mahasiswa UiTM bangkit mempertahankan hak ketuanan Melayu. Berani betul mahasiswa ini. Taniah. Ini baru betul suara mahasiwa menggugat.

2. bagus betul pihak HEP Uitm yang mesra mahasiswa membenarkan mahasiswa berdemo. Terima kasih HEP. Tak menyalahi AUKU ke?. Saya harap tidak.

3. Seingat saya, tokoh utama ITM yang mengerakkan GM ialah Ibrahim Ali(1970an) dan Khalid Jaafar(awal 1980an). Lawan Ibrahim Ali ialah Tun Mahathir yang pernah diboo oleh mahasiswa Uitm.

4. kini mahasiswa uitm bangkit kembali. Menentang kenyataan Tan Sri Khalid Ibrahim. Andaian buruk satu saja, jika demo itu disuruh oleh HEP mereka. Harap tidak la. Kesatria uitm tak terlibat ke dalam demo yang dibenarkan itu?.

5. taniah kerana berani berdemo. Jangan lupa belajar yeah. Berdemo biar berkesedaran untuk bangsa, agama dan negara. Bukan setakat seronok-seronok saja.

No comments:

Nota Diri

Nama: Mohamad Ridhwan Bin Alias

Pendidikan

+ Mendapat pendidikan dalam Ijazah Sarjana Muda Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya (Major: Sejarah, Minor: Antropologi dan Sosiologi)

+ Diploma Pendidikan, MPTAA

Fokus Penulisan

+ Sejarah dan politik terutamanya di Malaysia, Timur Tengah, Gerakan Islam dan Gerakan Mahasiswa/Anak Muda.

Penafian

+ Penulis bukan ustaz
+ Penulis bukan pakar
+Segala pembacaan perlu dibuat lebih lanjut untuk pemurnian fakta.
+ Segala penulisan adalah pendapat peribadi.