Tuesday, March 04, 2008

KISAH SEBALIK PILIHANRAYA

KISAH SEBALIK PILIHANRAYA KE 12

PMN dan Impian
Oleh PO

Diberitakan calon PMN tidak dapat ditabalkan sebagai calon pada pilihanraya tahun ini. Kesian. Pimpinan PMN cuba mencipta sejarah dan mengukir namanya dalam hikayat kependekaran gerakan mahasiswa. Dalam piliharaya kali ini PMN sewajarnya menampilkan calon berkualiti seperti Amin Idris, Mohd Fuad Ikhwan atau Muhd Ramadhan Fitri ataupun mengambil keputusan menyokong calon Pas berwadah mahasiswa seperti Abdullah Karim dan Muhd Fadly Ramli. Dalam konteks Kepala Batas, penulis amat menyukai seseorang seumpama Muhd Ramdhan Fitri yang mencabar Pak Lah. Muhd Ramadhan seorang yang tidak tidur pegangan agamanya, akhlaknya, kepimpinan dan kemampuan bicaranya. Itupun jika Muhd Ramadhan ingin menjadi ahli politik gerakan Islam. Akhir kalam, terima kasih PMN kerana cuba menjadikan perjuangan kalian tidak gimik.

Asyraf , PKPIM dan UMNO
Oleh PO

Setahu saya Asyraf anak Dasuki ini adalah Anwariyyun yang kuat menyokong Anwar semasa menjadi pimpinan PKPIM. Taniah di atas pelantikan tuan di atas pencalonan YB Tumpat. Sejarah lama berulang kembali. PKPIM dan ABIM sekali lagi bakal bergelar proksi ’Islam UMNO’. Saya harap Asyaraf kalah dan PKPIM-ABIM bersih daripada politik kepartaian.

SIMPATI, DUIT DAN SEORANG NENEK DI TERENGGANU

DIMANAKAH SI NENEK TUA MENCARI DUIT DEPOSIT UNTUK BERTANDING JAWATAN YB KUALA TERENGGANU. MUNGKIN JUAL TANAH. ORANG TUA ITU BOLEH MEMBANGKITKAN SIMPATI ORANG RAMAI SEHINGGA MEMBOLEHKAN BELIAU MEMECAH UNDI PAS-UMNO DI KUALA TERENGGANU. SEMESTINYA MANUSIA YANG JIWA SENSITIF DAN ISLAMI AKAN MENYOKONG SI NENEK TUA EKORAN SIMPATI. AKIBATNYA MUNGKIN PAS BOLEH KECUNDANG DI SANA. ADAKAH NENEK TUA MEWAKILI SESUATU PROKSI? TANYALAH SI NENEK TUA..

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...