Followers

Sunday, September 30, 2007

Ada apa pada Muhd Ramadhan Fitri?[buat saudaraku)

Oleh mamat_com

Antara pemimpin mahasiswa yang aku kagumi ialah saudara Muhd Ramadhan Fitri, mantan Presiden PMIUM. Anak ustz Elias, seorang pengajar di USM. Sungguh bertuah ibubapa yang mempunyai anak seperti beliau. Berakhlak mulia, berilmu dan alim. Aku pernah diugut oleh seorang pencacai kerana dikatakan membela sdr Ramadhan semasa isu SLAB UM beliau dirampas oleh orang berotak politik sempit dan pengkipas punggung pemerintah. Tulisan mamat_com dalam web idealis mahasiswa hendak dibawa kepada dato menteri pelajaran. Aku hanya penulis nyamuk, adik sayang oii. Sdr Ramadhan, selagi berada di atas jaluran Islamis(aku doakan) akan menjadi pimpinan masa depan gerakan Islam di negara kita. Bakal pemimpin berjiwa ulama rabani.

Jika aku seorang Presiden PAS, akan kulantik beliau sebagai calon DUN Wakaf Mempelam(insyaAllah akan dipersetujui oleh YB Wahid Endut) Terengganu. Jika aku seorang Prresiden JIM, akan kulantik beliau sebagai Ketua Pemuda JIM(Kelab Belia JIM yg tidak seaktif KRJ). Jika aku seorang Presiden Universiti, akan kulantik beliau menjadi pensyarah. Jika aku bukan Presiden, jangan saudara Ramadhan beralih arah kepada jalur lain selaut biru itu. Ha, itu imiginasiku, jika aku seorang Presiden. Apapun aku doakan Ramadhan dirahmati Ilahi dan terus menjujungi jalur Islam. Salam kemaafan dari penulis bergelar mamat_com ini.

28/9/07

1 comment:

iskandar zulkarnain said...

Oo enta pun ada blog sendiri rupanya. Tahniah atas tulisan yang mantap dan pengkajian berfakta. Tak balik raya ke?

Nota Diri

Nama: Mohamad Ridhwan Bin Alias

Pendidikan

+ Mendapat pendidikan dalam Ijazah Sarjana Muda Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya (Major: Sejarah, Minor: Antropologi dan Sosiologi)

+ Diploma Pendidikan, MPTAA

Fokus Penulisan

+ Sejarah dan politik terutamanya di Malaysia, Timur Tengah, Gerakan Islam dan Gerakan Mahasiswa/Anak Muda.

Penafian

+ Penulis bukan ustaz
+ Penulis bukan pakar
+Segala pembacaan perlu dibuat lebih lanjut untuk pemurnian fakta.
+ Segala penulisan adalah pendapat peribadi.