Saturday, February 14, 2009

SIS Tunjuk Taring lagi?

Puak islam Liberal malaysia, SIS menyediakan tempat bagi pertemuan MUSAWAH. Satu tempat untuk menegak persamaan gender dalam Islam. Taniah SIS atas keberanian anda..

Daifnya pemikiran kaum wanita berfahaman Islib ini walaupun ramai dalam kalangan mereka BerPhd. Phd ini lambang kapitalisme bukan kebijakkan seseorang. Jika zaman jahiliah, layanan terhadap kaum hawa seperti hamba. Islam mentamadunkan bangsa Arab yang bengis dan kasar itu. Tudung cukup memelihara maruah wanita daripada pandangan mata durjana. Dan menutup aurat adalah hak wanita paling bermaruah berbandingkan kehalalan berpakaian seksi di muka depan akhbar dan majalah serta gadis litar motorsikal/F1. Cuba kita fikir sejenak adakah dengan menunjukkan keseksian lebih baik daripada menutup aurat?

Otak-otak mereka bervirus syyaitan berasaskan akal-logik manusia. Tuan-puan, tak akan tangan Allah kita nak sama dengan tangan manusia. Sebab apa?. Sebab kita berfikir dalam tempurung manusia bukan metafizik ketuhanan. Kita ingatkan tangan Allah macam tangan kita.

Justeru, ikutilah agama. agama meraikan akal. Tetapi akal kena ada petunjuk supaya tidak sesat. petunjuk itu adalah al Quran dan sunnah.

Bagi mahasiswa di kampus UM, kalian boleh menambah pegetahuan dengan memasuki kelas gender di fakulti sains sosial. walaupun tak ambil jam kredit, masuklah kuliah itu bagi menghadami masalah gender yang cuba ditangani dengan akal logik sahaja.

Ingat!! Tiada apa yang sama dalam dunia ini. Lelaki dengan perempuan. Bahkan perempuan sama prempuan pun berbeda. Daripada tunjuk kehebatan masing2, lebih baik lengkap-melengkapi antara satu sama lain..

No comments:

Sebelum Loceng PRU 15 Melolong

 Sebelum Loceng PRU 15 Melolong a. Kerajaan 1. Kita perlu memahami bahawa kerajaan persekutuan pada hari ini berdiri atas sokongan para ahli...